Мета та завдання функціонування кафедри

         
Методична кафедра класних керівників

КЗ «Маріупольська спеціалізована школа
з поглибленим вивченням новогрецької мови
І-ІІІ ступенів№ 46
Маріупольської міської ради
   Донецької області»


Методична кафедра класних керівників - це структурний  підрозділ  внутрішньошкільної  системи управління виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
  Основна мета - колективне опрацювання педагогами найактуальніших проблем, пов’язаних із змістом їхньої професійної діяльності, взаємний обмін досвідом.
Головна функція - ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку загальної середньої та поза­шкільної освіти, досягненнями вітчизняної та зарубіжної педагогічної і психологічної науки, перспективним педагогічним досвідом, оновлення і поглиблення знань класних керівників  з теорії виховання, постійне підвищення їхнього загальнокультурного рівня.
        Зміст роботи методичної кафедри класних керівників має переважно навчально-методичний характер. На його засіданнях розглядаються нормативно-правові документи щодо організації виховного процесу в навчальному закладі, актуальні проблеми методики виховання, методики проведення виховних заходів класними керівниками. Крім того, розглядаються результати моніторингу виховного процесу, рівень вихованості школярів, проводяться круглі столи з обміну досвідом, огляди навчально-методичної літератури, педагогічної преси тощо.

Науково-методична проблемна тема навчального закладу:
«Створення якісного освітнього середовища
в єдиному аксіологічному полі сім’ї та школи шляхом впровадження
інноваційних педагогічних технологій в навчально-виховний процес»


Методична проблемна тема кафедри класних керівників:

«Використання інноваційних освітніх технологій 
для формування успішної, позитивної  та здорової особистості»


Шляхи розв’язання  методичної проблемної теми:

  • через формування та розвиток навичок позитивного мислення педагогів, учнів та батьків;
  • через підвищення потенційних творчих можливостей класних керівників;
  • через впровадження інноваційних технологій в їх діяльність;
  • шляхом підвищення методичної компетенції класних керівників в роботі з класними колективами.

Пріоритетні напрямки роботи методичної кафедри:

  • Сучасна школа має сприяти розвиткові демократичної культури, формуванню, необхідних для проживання у європейському співтоваристві компетентностей, політико-правових і соціально-економічних знань.
  • Взяти за основу роботи головний пріоритет сучасної освіти створення умов для становлення та розвитку адаптованої творчої особистості в новому динамічному суспільстві.
  • Визначення показників, що характеризують творчий потенціал особистості вчителя.
  • Моніторинг якості творчих компетентностей вчителів.
  • Використання технологій продуктивного навчання з метою розвитку креативності учнів.
  • Впровадження педагогічних стратегій розвитку інноваційної особистості вчителя та учня засобами інформаційних технологій.
  • Застосування різноманітних форм та методів організації навчальної діяльності, які сприяють розкриттю суб’єктивного досвіду учнів.
  • Запроваджувати нові педагогічні технології, спрямовані на всебічний розвиток учнів.
  • Створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі класу.

Задачі:
  • підвищення теоретичного рівня класних керівників  з питань морально-духовного та патріотичного виховання,  і вмінь застосовувати одержані знання в практичній діяльності, вдосконалення якості й форм роботи з громадянського виховання;
  • реалізація творчих здібностей класних керівників й узагальнення передового педагогічного досвіду через організацію відкритих заходів виховного характеру, обмін досвідом;
  • сприяння становленню й розвитку органів учнівського самоврядування, забезпечення єдиного принципового підходу до виховання й соціалізації учнів;
  • координація зусиль класних керівників й батьківської громадськості на організацію спільної роботи з профорієнтації учнів.

Комплексний підхід у виховній роботі необхідно спрямувати на єдність впливів на свідомість, почуття, поведінку учня, тобто на всі сторони особистості: інтелектуальну, емоційну, вольову і практичну; продовжити роботу з впровадження комплексної виховної програми. Що дасть, в свою чергу, можливість забезпечити органічну єдність навчальної та позаурочної виховної діяльності учнів, зосередити зусилля не на хаотичному нагромадженні виховних заходів, а на тому, щоб підтримати, розвинути в учневі кращі моральні якості, духовні та громадянські цінності.


Основні  завдання  методичної кафедри класних керівників

1. Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань   психології та педагогіки.
2. Забезпечення  реалізації єдиних принципових підходів до виховання і соціалізації учнів.
3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм  і методів роботи.
4. Координація  планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів.
5. Вивчення, узагальнення  та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
6. Сприяння створення  й розвитку системи  виховної роботи класних колективів.

Функції методичної кафедри класних керівників

      1. Організовує колективне планування  й колективний аналіз діяльності класних колективів.
         2. Координує виховну діяльність  класних колективів  та організовує їхню взаємодію в педагогічному  процесі.
           3. Визначає та узгоджує  принципи виховання та  соціалізації учнів.
        4. Організовує вивчення та застосування класними керівниками  сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.
      5. Здійснює обговорення  соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення  передового педагогічного досвіду класних керівників.
       6. Оцінює роботу  членів кафедри, подає адміністрації школи пропозиції щодо заохочення класних керівників.

 Функціональні обов’язки
керівника методичної кафедри класних керівників:

1. Відповідає за:
а) планування, підготовку, здійснення та аналіз діяльності кафедри;
б) поповнення кейсу класного керівника;
в) своєчасне впорядкування документації кафедри та проведених заходів.

2. Разом з адміністрацією навчального закладу контролює:
а) виконання класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;
б) підвищення науково-методичного рівня виховної роботи.

3. Організовує:
а) взаємодію класних керівників між собою та з іншими  структурними підрозділами школи;
б) відкриті заходи, семінари, конференції, педагогічні читання тощо;
в) вивчення, узагальнення  та використання  на практиці передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
г) консультації з питань виховної роботи.

4. Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних заходів класних колективів.

5. Сприяє створенню та розвитку системи  виховної роботи класних колективів.


6. Керує діяльністю творчих груп класних керівників.



Аналіз роботи методичної кафедри класних керівників
за 2014-2015 навчальний рік

Керуючись нормативними документами, зокрема Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, Концепцією виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Концепцію громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Програмою «Освітні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів», методичними рекомендаціями, щодо організації роботи класних керівників, класні керівники протягом року працювали над створенням ефективного середовища з метою формування всебічно розвиненої, ініціативної, соціально адаптованої, громадсько зрілої особистості. Координація роботи класних керівників здійснювалась через  участь їх у роботі методичної кафедри класних керівників.
У 2014-2015 навчальному році кафедра класних керівників налічувала 22 члена:  початкова ланка – 9 чоловік; середня ланка – 10 чоловік, старша ланка – 3 чоловіки.
Час переконливо довів, що майстерність класного керівника, його творча ініціатива є головною умовою розв’язання цієї проблеми. Сьогодення вимагає від класного керівника оновлення мети, змісту, форм та методів виховання, постійного підвищення свого професійного рівня. Тому кафедра класних керівників протягом  2014-2015 навчального року працювала над методичною проблемою: «Роль особистості класного керівника у формуванні творчого працездатного колективу учнів».
В результаті обговорення питань для розгляду на засіданнях кафедри на протязі  2014-2015 н.р. є забезпечення співпраці  між учасниками навчально-виховного процесу, знайомство методики вивчення рівня виховання учнів, формування громадянської компетентності класного керівника, робота класного керівника щодо створення і виховання учнівського колективу.
Протягом року впроваджувалися нетрадиційні форми проведення занять: відкритий мікрофон, круглий стіл. Значна увага приділялась питанням формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання їх способам розв’язання конфліктів.
Крім цього питання у листопаді 2014 року на засіданні методичної кафедри класних керівників були розглянуті питання «Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їх здоров’я» та «Спільна діяльність класного керівника та шкільного психолога щодо забезпечення умов соціального захисту дитини».
На сьогодні важливим є створення системи виховної роботи, виховного простору через впровадження інтерактивних методик і технологій виховання підлітків.
Була спланована робота з новопризначеними класними керівниками. Крім засідань кафедри класними керівниками в школі була організована робота з шкільним психологом: «Адаптація учнів у середній школі».
Велика увага приділялась збереженню життя та здоров'я дітей, формуванню навичок здорового способу життя, профілактики негативних проявів серед учнівської молоді. Завдання виховної роботи реалізовувалось через впровадження інтерактивних форм проведення різноманітних заходів: тематичні бесіди, круглі столи, тематичні вечори («Алкоголь, куріння, наркоманія – наші вороги»,  «СНІД – чума ХХІ віку»). Крім того, проводилися бесіди з правил дорожнього руху, поводженні при пожежі , поблизу водойм, поводження з електроприладами та вибухонебезпечними предметами.
Робота кафедри класних керівників спрямована на розвиток особистості дитини, формування його інтелектуального, морального потенціалу, оволодіння учнями цілісною системою знань про оточуюче середовище, практичними уміннями та навичками, способами творчої діяльності, прийомами та методами самопізнання і розвитку, цілісним ставленням до себе і навколишньої дійсності. Вчителями розроблені та проведені такі заходи: «Вмій дружбою дорожити», «Ти і колектив », «Бережи природу», «Сторінками Червоної та Зеленої книг України», «Твори добро», «Земля - наша планета», «Мої права та обов’язки »  та багато інших.
Можна зробити висновок, що на протязі року кафедра класних керівників всебічно сплановано виконувала завдання щодо ролі особистості класного керівника у формуванні творчого  працездатного колективу учнів.
Протягом року вчителі разом з учнями та батьками були активними учасниками свята «Золота осінь», Дня писемності, заходів, присвячених  Дню партизанської слави,  Дню інваліда та боротьби зі СНІДом. Вчителями розроблені заходи до вшанування жертв Голодомору (перегляд кінофільму , тематичні бесіди), Голокосту, випускалися стіннівки до Дня вчителя, Новорічних свят.
Ці заходи були спрямовані на всебічний розвиток особистості учня, його високих моральних якостей.
Класними керівниками проводилися тематичні засідання, виховні години, круглі столи, диспути, уроки – літературні кав’ярні, до Дня Соборності України, Дня Захисника Вітчизни, до свята 8 Березня, Дня космонавтики, Дня Землі, вшанування Чорнобильської трагедії, Свята Перемоги, Дня матері.

Отже, всі заходи мали на меті довести, що  одне із центральних завдань виховання полягає в тому, щоб у міру дорослішання сформувати з вихованців справжніх патріотів нашої  держави.


План роботи МО класних керівників на 2015-2016 н.р.

Засідання № 1 (серпень, заст.директора з ВР)
Тема. Планування виховної роботи методичного об'єднання на новий навчальний рік
1. Аналіз роботи МО за 2014-2015 навчальний рік.
2. Завдання і напрямки виховного процесу на 2015-2016 навчальний рік.
3. Перші кроки до вершин педагогічної майстерності. Методика організації позакласної роботи. Вимоги до плану виховної роботи.                                                         
4. Молодий класний керівник. Знайомство. Підготовка до роботи.

Домашнє завдання
1. Провести конкурс творчих робіт серед учнів «Я в житті моєї школи».
2. Підготуватись до обміну досвідом з питання «Технологія педагогічної діагностики»

Засідання № 2 (жовтень, заст.директора з ВР, шкільний психолог, керівник МО)
Тема. Технологія педагогічної діагностики.
1. Суть педагогічної діагностики. Поняття та процедура педагогічної діагностики..
2. Діагностика педагогічної взаємодії та педагогічної діяльності. Вимоги для успішного діагностування.
3. Методики вивчення рівня вихованості особистості. Програма вивчення та складання педагогічної характеристики учня.
4. До Міжнародного Дня толерантності (16.11). позитивне значення толерантності у формуванні цілісності особистості.
5. Обговорення відкритих виховних заходів.

Домашнє завдання
1. До Міжнародного Дня толерантності (16.11). провести години спілкування «Толерантність врятує світ», «Толерантність в собі і до себе».
2. Провести анкетування учнів з метою вивчення моральної орієнтації особистості та взаємин у колективі.
3. Підготуватись до обміну досвідом з теми «Робота з обдарованими дітьми».

Засідання № 3 (грудень, заст.директора з ВР, керівник МО)
Тема. Робота з обдарованими дітьми. Умови для розвитку обдарованих дітей.
1. Обдарованість: нові підходи до наболілих проблем. Умови, необхідні для розвитку обдарованих дітей.
2. Плекати обдарованих (з досвіду роботи учителів).
3. Проектні технології у роботі з обдарованими дітьми. Особливості втілення проектних технологій на різних ступенях навчання.
4. Взаємодія педагогічного колективу з батьками в роботі з обдарованими дітьми.
5. Молодому класному керівнику. Як подолати страх перед учнями. Обговорення відкритих виховних заходів.

Домашнє завдання
1. Провести батьківський всеобуч з питань розвитку здібностей учнів.
2. Підготувати і провести виставку «Світ захоплень нашої сім'ї».
3. Підготуватись до обговорення теми «Соціальна адекватність та життєва компетентність школярів».

Засідання № 4 (лютий, заст.директора з ВР, психолог)
Тема. Морально - правове виховання та профілактика правопорушень.
1. Організація індивідуальної роботи з профілактики правопорушень серед підлітків.
2. Діагностика сімейного клімату в родинах дітей, схильних до правопорушень. Спільна програма школи і сім'ї у становленні юної особистості.
3. Формування позитивного ставлення до навчання у дітей, які мають проблеми у навчанні.
4. Участь батьків в організації та проведенні виховних заходів у класі: нові форми роботи.
5. Молодому класному керівнику. Як порозумітись з дітьми, схильними до правопорушень.
6. Обговорення відкритих виховних заходів.

 Домашнє завдання
1. Відвідати сім'ї дітей, схильних до правопорушень.
2. Провести години спілкування «Я обираю здоровий спосіб життя».
3. Підготуватись до обговорення теми «Технології педагогічної взаємодії в контексті сучасного підходу до освіти. Соціальна адекватність та життєва компетентність учнів».

Засідання № 5 (травень, заст.директора з ВР, керівник МО, психолог)
Тема. Технології педагогічної взаємодії в контексті сучасного підходу до освіти. Соціальна адекватність та життєва компетентність учнів.
1. Соціальна адекватність та життєва компетентність учнів.
2. Рольові ігри як можливість формування навичок соціально-активної поведінки учнів.
3. Емпатія і її вплив у формуванні навичок соціально-активної поведінки школярів. Діагностика рівня емпатії.
5. Обговорення відкритих виховних заходів.

Робота з новопризначеними класними керівниками

Новопризначені класні керівники:

Пирог Олександра Олександрівна, 5-А клас. Наставник: Кіор Т.М.
Гриценко Світлана Анатоліївна, 5-Б клас. Наставник: Краснощок Л.І.
Домашина Юлія Максимівна, 7-Б клас. Наставник: Філі пюк Л.М.
Шульженко Юлія Андріївна, 8-Б клас. Наставник: Арабаджи Н.В.
Сімак Лілія Геннадіївна, 10 клас. Наставник: Коссе О.Л.
                      
Заплановані заходи
Термін
1.
Лекція: «Система  планування виховної роботи»
Обмін досвідом: «Планування виховної роботи з класним колективом»
Практикум: «Складання плану виховної роботи на I семестр».
вересень
2.
Бесіда: «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом»
Практичні поради: «Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу»
Практикум: «Відвідування та обговорення годин спілкування»
жовтень
3
Практичні поради: «Вивчення особистості школярів»
Практикум: «Конструювання години спілкування»
Обмін досвідом: «Відвідування та обговорення годин спілкування у 9 класі»
листопад
4.
Практичні поради психолога: « Вивчення структури міжособистісних взаємин у класі»
Робота в шкільному методичному кабінеті: «Ознайомлення з науково-методичною літературою»
грудень
5.
Практикум: «Складання плану виховної роботи на II  семестр»
Бесіда: «Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ, класних годин».
січень
6.
Бесіда: «Організація учнівського самоврядування».

лютий
7.
Практичні поради психолога: «Методика вивчення сім`ї, умови виховання дітей».
Практичні поради: «Організація роботи з активом батьків»
березень
8.
Бесіда: «Планування й організація роботи з батьками».
Робота в шкільному методичному кабінеті: «Ознайомлення з новинками педагогічної літератури»
Ділова гра: «Досвід колеги, творче використання його в практичній діяльності»
квітень
9.
Творчі звіти «Мої перші педагогічні знахідки»

травень





Комментариев нет :

Отправить комментарий